COMPOSITORES

Vázquez, Octavio

Santiago de Compostela (A Coruña), 1972

[galego]

A música de Octavio Vázquez (Santiago de Compostela, 1972) foi interpretada por directores como C. Kalmar, H. Schellenberger, Víctor Pablo Pérez, Ulysses James, Maximino Zumalave, e Teri Murai, e solistas como Daniel Gaisford, Eldar Nebolsin, Viacheslav Dinerchtein, Jonathan Gandelsman, Nurit Pacht, Eric Jacobson, Jennifer Bleick, e Nicholas Cords.  Recibiu encargos do New York State Council on the Arts, a Fundación Fulbright, Orquestra Sinfónica de Galicia, Real Filharmonía de Galicia, Meet the Composer, Guernica Project, e a Fundación Chi-Mei, entroutros.  Festivais nos que ten participado inclúen a Kölner MusikTriennale (Alemania), o Prokofiev International Festival (Rusia), Camarissima International Festival (México), European Dream Festival (EEUU), e os festivais Via Stellae, AreMore, Espazos Sonoros e Música en Compostela (Galicia).  Ponencias inclúen Hofstra University, Johns Hopkins University, The New School University e Texas Christian University (EEUU), XXXVII Congreso Internacional de Viola (Sudáfrica), Next Renaissance Conference (Holanda) e Universidade Carlos III de Madrid.  Bolseiro da Fundación Barrié de la Maza, o Dr. Vázquez estudou no Conservatorio ‘Adolfo Salazar’ e no Real Conservatorio Superior de Música de Madrid, e posteriormente no Peabody Conservatory da Johns Hopkins University en Baltimore, e na Universidade de Maryland, College Park.  Dende 1999 reside na cidade de Nova Iorque.

[castellano]

La música de Octavio Vázquez (Santiago de Compostela, 1972) ha sido interpretada por directores como C. Kalmar, H. Schellenberger, Víctor Pablo Pérez, Ulysses James, Maximino Zumalave, y Teri Murai, y solistas como Daniel Gaisford, Eldar Nebolsin, Viacheslav Dinerchtein, Jonathan Gandelsman, Nurit Pacht, Eric Jacobson, Jennifer Bleick, y Nicholas Cords.  Ha recibido encargos del New York State Council on the Arts, la Fundación Fulbright, Orquesta Sinfónica de Galicia, Real Filharmonía de Galicia, Meet the Composer, Guernica Project, y la Fundación Chi-Mei, entre otros.  Festivales en los que ha participado incluyen la Kölner MusikTriennale (Alemania), el Prokofiev International Festival (Rusia), Camarissima International Festival (México), European Dream Festival (EEUU), y los festivales Via Stellae, AreMore, Espazos Sonoros y Música en Compostela (Galicia).  Ponencias incluyen Hofstra University, Johns Hopkins University, The New School University y Texas Christian University (EEUU), XXXVII Congreso Internacional de Viola (Sudáfrica), Next Renaissance Conference (Holanda) y Universidad Carlos III de Madrid.  Becario de la Fundación Barrié de la Maza, el Dr. Vázquez estudió en el Conservatorio ‘Adolfo Salazar’ y en el Real Conservatorio Superior de Música de Madrid, y posteriormente en el Peabody Conservatory de la Johns Hopkins University en Baltimore, y en la Universidad de Maryland, College Park.  Desde 1999 reside en la ciudad de Nueva York.

[english]

The music of Octavio Vázquez (Santiago de Compostela, 1972) has been performed by conductors such as Carlos Kalmar, Hansjörg Schellenberger, Víctor Pablo Pérez, Ulysses James, Maximino Zumalave and Teri Murai, and soloists as Daniel Gaisford, Eldar Nebolsin, Viacheslav Dinerchtein, Jonathan Gandelsman, Nurit Pacht, Jennifer Bleick, Eric Jacobsen and Nicholas Cords.  He has been commissioned by the New York State Council on the Arts, Galicia Royal Philharmonic Orchestra, Galicia Symphony Orchestra, Meet the Composer, Guernica Project, Fulbright Foundation, and Chi-Mei Foundation, among others.  Festivals include the Kölner MusikTriennale (Germany), the Prokofiev International Festival (Russia), Camarissima International Festival (Mexico), European Dream Festival (USA), and the AreMore, Via Stellae, Espazos Sonoros, and Música en Compostela International Festivals (Spain).  Lectures and presentations include Hofstra University, Johns Hopkins University, The New School University, University of Maryland and Texas Christian University (EEUU), the XXXVII Congress of the International Viola Society (Southafrica), the Next Renaissance Conference (Netherlands) and Carlos III University (Spain).  A Barrie de la Maza Scholar, Dr. Vazquez graduated from the Royal Conservatory of Music in Madrid, the Peabody Conservatory of the Johns Hopkins University, and the University of Maryland.  Since 1999 he resides in New York City.

19 Preludios para piano
    Cancións sobre textos de Goethe
  • Título da composición / Título de la composición
    Concerto para piano e orquestra